چک کردن استارت

از آنجایی که یک موتور احتراق داخلی به خودی خود نمی تواند روشن شود، یک استارت کارآمد برای یک وسیله نقلیه قابل حمل ضروری است. به عنوان مثال، به دلیل اتصالات نادرست، سوئیچ های برقی معیوب یا یک چرخ دنده تک پین آسیب دیده، نقص می تواند ایجاد شود. در اینجا همه چیز را در مورد مشکلات احتمالی و اینکه چگونه می توانید موارد فردی را اصلاح کنید یاد خواهید گرفت.

استارت: مبانی

موتورهای احتراق داخلی نمی توانند خودشان روشن شوند، آنها باید با انرژی خارجی راه اندازی شوند. این روش شروع می تواند الکتریکی، هیدرولیک یا پنوماتیک باشد. موتورهای الکتریکی که معمولاً به آنها استارت می گویند برای این منظور در اکثر وسایل نقلیه استفاده می شود. از آنجایی که در طول فرآیند راه اندازی باید بر مقاومت های اصطکاک و تراکم بالا غلبه کرد، موتور سری DC به دلیل گشتاور اولیه بالایی که دارد، مخصوصاً به عنوان موتور استارت مناسب است.

طراحی و عملکرد استارت: FUNCTION

یک موتور استارت معمولاً از مجموعه های زیر تشکیل شده است:

  • موتور استارت برقی
  • رله درگیر (کلید برقی)
  • بلبرینگ انتهایی با چرخ دنده تک پینیون

موتور استارت الکتریکی در اصل از یک محفظه قطب لوله ای تشکیل شده است که کفشک های قطب، سیم پیچ های تحریک و آهنرباهای دائمی در آن قرار دارند. آرمیچر الکتریکی با سیم پیچ آرمیچر در این محفظه قطب قرار دارد. رله درگیر که به عنوان کلید برقی نیز شناخته می شود، ترکیبی از رله و آهنربای برقی است و در قسمت بالایی در یاتاقان انتهایی درایو نصب می شود. چرخ دنده تک پینیون با پینیون، غلتک آزاد، اهرم درگیر، حامل و فنر خطی در یاتاقان انتهایی درایو قرار دارد.

function

رله درگیر هنگام راه اندازی موتور از طریق قفل احتراق فعال می شود. جریان جریان در سیم پیچ کششی و نگهدارنده آرمیچر رله را جذب می کند. این کار اهرم درگیر را فعال می کند و واحد حامل را با پینیون و چرخ آزاد به چرخ دنده حلقه چرخ فلایویل موتور فشار می دهد. هنگامی که پینیون کاملاً درگیر شد، پل تماسی در رله درگیر مدار اصلی را به موتور استارت تکمیل می کند. استارت روشن می شود و روشن می شود.

خرابی استارت: علائم

در صورت روشن نشدن موتور، علائم زیر ممکن است نشان دهنده ایراد در استارت باشد:

هنگام فعال کردن سوئیچ احتراق هیچ پاسخی نمی دهد

استارتر “ترک می خورد”، اما درگیر نمی شود

استارت به طور صوتی می چرخد، اما بدون درگیر شدن موتور

علل استارت معیوب: علت خرابی

خرابی استارت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

اتصالات الکتریکی معیوب است

کلید برقی (رله درگیر) سفت یا معیوب است

موتور برق دچار آسیب الکتریکی شده است

دنده تک پینیون، پینیون استارت یا چرخ آزاد آسیب دیده است

معرفی چند سایت در زمینه خودروبر :

1 . خودروبر کرج

2 . امداد خودرو آبیک

3 . امداد خودرو هشتگرد

4 . امداد خودرو نظراباد

بدودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع ☎️